Gå till innehåll
Kvänums IF

Beställ din Licens

Dax att beställa licens?
Nu gör du det lätt själv via manualen som här finns i en pdf.

Licensmanual / HÄR Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Helt "ny"!? Första gången du skall teckna en licens!? Faktiskt, enkelt!! Följ dessa steg och i nämnd ordning så löser man det snabbt och enkelt:

• Du är medlem i en SCF-ansluten förening/klubb (Är du säkert redan, om inte så blir du medlem i Kvänums IF / HÄR Länk till annan webbplats.
  • Du är nu inlagd i föreningens medlemsregister i IdrottOnline med personnummer och epostadress (Har du anmält dig som medlem via länken ovan är detta klart. Bara att gå vidare).
  • För att teckna licens måste man ha ett UCI ID. Detta UCI ID finns också redan klart om du anmält dig som medlem via länken ovan. Men nu är det dax att logga in och hämta ditt UCI ID för att kunna skapa en licens. (gå vidare...)
  • LOGGA IN. Swcyclingonline är portalen där du hanterar licensen m.m. Du loggar in / HÄR Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. / dina inloggningsuppgifter är de uppgifter du skapade när du blev medlem i steg 1 här ovan. Kommer du inte ihåg dina login så beställer du ett nytt lösenord.
  • Nu är du inloggad, klicka då på ditt namn (högt upp). Nästa steg är att klicka på fliken ”Licenser”, här finns det nu en knapp som heter ”Få ett UCI ID” klickar man på det så tar det någon sekund så kommer UCI ID:et upp i det fönstret och man kan sedan teckna sin licens.
  • Licens tecknar du nu på samma ställe.

Har du inget chip? Man kan beställa ett eget, ska du bara köra någon/några enstaka tävlingar så kan klubben låna ut ett chip. Det går även att låna klubbkompisens. Man registrerar helt enkelt dessa "lånechip" på tävlingsarenan, inga problem. Vill du köpa ett eget, kommer på 4-5 dagar, beställ / HÄR Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Svenska cykelförbundet har givetvis information om sina licenser, chip och försäkringar. All info hittar du / HÄR Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

info@kvanumsif.nu