Kvänums IF

Träningsinformation

Junior/Seniorträningar

Klubbträningarna som är "öppna" för alla oavsett klubb. Våran inriktning är för dig från 15-16 år och uppåt*.

*Känner du dig motiverad får du gärna som 14:åring hänga på också.
*Träningen är även riktad till klubbens Grassroters, detta gäng har alltid, minst en, uttalad ledare som är med.

Vi kör blandade träningspass med mycket fart och intervall.

Huvudsak MTB i ”bra” fart. Ledare finns för respektive fart och grupp.

Vi åker till olika lokala banor och områden anpassat efter säsong och kommande tävlingar. Fria resor i klubbussen.

Vi kör tisdagar från och med det att sommartid träder in (oftast första veckan i april) tills dess att Pro Tour de Evalds startar upp i början av november. Vi åker från Evalds i Kvänum kl. 17.30 och samlingen är minst 10 minuter innan. Ofta har vi en samling/uppsamling till beroende på var träningen äger rum. Träningen håller igång runt 1 timma och 45 minuter.

Tänkt upplägg:
mars/april tom. 1:a Majloppet: Träning Oltorp / Uppsamling 17:35 Fotbollsplanen.
maj tom. Billingeracet: Ljungstorp / Uppsamling 18:10 vid bygdegården.
maj/juni tom. midsommar: Falköping, Vilska Kleva / Uppsamling 18:10 vid korsvägen Floby/Hornborgarsjön/VilskeKleva.

augusti: Blandade turer, Petersburg Skara, Ryda Vara m.m.
september/oktober: Grusväg-/asfaltsvägar med avslut/målgång 50-skyltarna, Pannlampa.

Mer ingående information om varje träning på Facebook, Kvänums IF.

Ansvariga ledare :

Tommy Evaldsson 070-5702836, Mikael Strand 073-6213698