Gå till innehåll
Kvänums IF

Klubbussen

Kvänums IF äger en klubbuss som samtliga medlemmar har möjlighet att låna till och från träningar och tävlingar.

Du som lånar har ansvar och hjälper (eller blir utsedd till) ”Tävlingsvärd” med upp-/nedsättning av Tält samt Vepor som finns i bussen. Dessa ställs i anslutning av Start och Målområdet. Bussen rymmer 6 personer inkl. förare och har gott om plats för cyklarna.

"Det finstilta":

• B-Körkort räcker.
  • Sätter du dig bakom ratten bär du ansvar.
  • Ett bränslekort, Preem, finns i bussen och får/kan användas på de nationella resorna.
  • Minst 2 Kvänums IF cyklister där cyklister alltid har företräde/sittplats gentemot "supporter".
  • Cyklist, icke tävlande för Kvänums IF, och vid mån om plats betalar för sin sittplats (pris varierande och beroende på mil-/daxkostnad enl. styrelsebeslut).
  • Kostnad vid utlandsevent där gränskostnader, drivmedel m.m. finns
    (pris beroende på mil-/daxkostnad enl. styrelsebeslut).
  • Västgötacupstävlingar prioriteras och går före andra bokningar.

Bokning sker genom Kjell Evaldsson.

OBS! Bussen är ”Klubbmedlemmarnas”, lämnas tillbaka i städat skick!

info@kvanumsif.nu